Mijn mening over Hannelore Bedert is zeer positief omdat ik totaal niet had verwacht dat ze zo prachtig kon zingen. Je hoorde echt de emotie in haar stem en omdat ik zelf ook zing weet ik dat dat juist het moeilijkste is om echt over te kunnen brengen wat je met je tekst bedoelt. Dat deed ze echt geweldig. De teksten die ze allemaal zelf had geschreven waren ook echt heel erg mooi en het was goed te zien dat over alles heel goed was nagedacht. Toch was dit ook soms wel jammer, omdat het op mij allemaal niet heel spontaan overkwam. Het was meer zo van, ‘oké dit heb ik bedacht dat ik ga zeggen, dus dan doe ik dat ook zo’. Dit was dus soms ook wel jammer, maar al met al was het een prachtige voorstelling met prachtige muziek en prachtige teksten. En vooral de solostukken bij de piano hebben wel echt een indruk achter gelaten. Sowieso vind ik de piano altijd al een heel mooi instrument maar ze heeft de pianopartijen echt prachtig bij de tekst gezocht en gespeeld. Deze liedjes waren ook wel mijn favorieten van de avond omdat ze echt heel gevoelig en speciaal waren. Ik zou er zeker nog een keer naar toe gaan, maar dan zou ik nog wel wat minder liedjes in het West-Vlaams willen horen, omdat dat echt een taal is waar je niks van begrijpt. De afwisseling met een paar West-Vlaamse liedjes was leuk, maar ik vond nog wel dat er té veel West-Vlaamse liedjes waren. Ik zou deze voorstelling zeker aanraden en echt niet alleen voor volwassenen, maar ook zeker mensen van mijn leeftijd kunnen dit heel mooi vinden!

Mijn mening

Het is te merken dat de recensent ook erg onder de indruk is van Hannelore Bedert en daar kan ik me ook zeker iets bij voorstellen. Hier blijkt ook wel uit dat ze heel ‘puur’ is, alles is echt. Haar stem is echt prachtig en ik vind dat dat in deze recensie nog te weinig tot uiting komt. Wel vind ik het leuk dat er ook staat dat ze prachtige teksten heeft, en dat is ook zeker het geval. Ik vond dan ook de zang en de teksten het mooist van de hele voorstelling.

Nadia van Kooij